Leírás
Szép állapotú jelöletlen, cink alapú fémötvözetből készült példány, amely korai, több részes konstrukció.
A gyártási sajátosságai alapján kijelenthető, hogy C. E. Juncker gyártmány.
Rövid háttértörténet:
A Segédcirkáló Hadijelvényt (Kriegsabzeichen für Hilfskreuzer) 1941. április 24-én alapította Erich Raeder nagyadmirális, a német haditengerészet főparancsnoka, amellyel a szövetséges ellátmányt szállító hajókat sikeresen zaklató és elsüllyesztő, többségében felfegyverzett civil, kereskedelmi hajók legénységét igyekezett jutalmazni.
Ezek a speciális hajók egyaránt voltak hivatottak rakomány szállítására valamint, ellenséges kereskedelmi célú úszójárművek, konvojok zaklatására, illetve ezek elsüllyesztésére. Fegyverzetük és céljaik sem voltak teljesen egyértelműek az ellenfél számára, hiszen többnyire nem saját, hanem semleges, vagy szövetséges ország zászlaja alatt hajóztak és az ellenfelüket megtévesztve lesből támadtak rájuk. A fegyverzetüket általánosságban hat darab 15 cm-es löveg, 2 és 6 közötti torpedóvető cső és 40 mm-es, 37 mm-es, valamint 20mm-es gépágyúk szolgáltatták. Mindezek mellett többek rendelkeztek Arado Ar 196, vagy Heinkel He 114-es felderítő gépekkel is. A HSK-7-es számú Komet, a HSK-8-as számú Kormoran, a HSK 9-es számú Michel például még torpedócsónakokkal is fel voltak szerelve.
Az összesen 11 hajóból 6-ot az ellenség süllyesztett el harctevékenység közeben, 1 teljesen kiégett Yokohama kikötőjében, 1-et a hajótestet ért sérülései miatt szétbontottak, mert javíthatatlanná vált, 1-et leszereltek, 1 másik példányt pedig a szövetségesek szereztek meg sértetlenül a háború végén. Ezek a portyázók összességében felelősek voltak hozzávetőlegesen 800.000 tonna szövetséges rakomány elsüllyesztésében a háború időtartama alatt.
Paraméterek
Ország | Németország |
Időszak | II. Világháború |
Gyártó | C. E. Juncker |
Gyártójelzés | Nincs |
Típus | Kitüntetés |